Corona maatregelen

Reserveren - Handen wassen - Afstand houden

Reserveren Om te boulderen moet je -meestal- eerst een reservering maken. Dat gaat via ons nieuwe klantensysteem.
Handen wassen Bij binnenkomst en bij vertrek is handenwassen verplicht. Natuurlijk blijf je met je handen uit je gezicht en blijf je thuis als je ziek bent.
Afstand houden Bij het boulderen hielden we al afstand, nu moeten we ook afstand houden tijdens het wachten, het kletsen en het biertje achteraf.

Meer info over reserveren | Alle corona maatregelen

Masterclasses

Let op!
Vanwege corona zijn alle masterclasses vervallen. We hopen deze in de loop van september weer in te kunnen plannen.


In onze masterclasses pakken we één onderwerp en gaan daarmee aan de slag onder leiding van een expert op dat gebied. De masterclasses zijn voor elk niveau, de trainer is de master, maar als je goed oplet en meedoet wordt je zelf ook een stuk beter.

Kosten

Uitzonderingen daargelaten zijn de masterclasses gratis voor onze leden en €5,- als je geen abonnement hebt.

Wat en waneer?

De masterclasses zijn altijd op vrijdagavond vanaf 19:30.  De meeste masterclasses duren 1 avond, maar soms hebben we een masterclass die uit meerdere lessen bestaat. Soms hebben we een minimum niveau, meestal niet.

8 tot 10 deelnemers per masterclass. Van te voren inschrijven bij de bar. Als de inschrijving vol is plannen we een extra masterclass, in principe direct op de maandag erna.

 

How to train series

In deze serie helpen we op een laagdrempelige en leuke manier om toch een klein beetje echte training in je bouldersessies te stoppen. Zo kun je zelf je bouldersessies wat afwisselen en ondertussen nog beter worden ook. 

Een normale bouldersessie bestaat uit wat makkelijks klimmen om op te warmen en daarna leuk wat uitdagende moeilijke boulders proberen. Als je een beetje moe wordt probeer je nog wat makkelijks maar al snel is het klaar en kan je door naar de bar voor de derde helft.  Allemaal prima natuurlijk, het moet wel een beetje leuk blijven! Maar stiekem willen we allemaal wel wat beter worden, en om beter te worden moet je toch af en toe een beetje trainen.  We laten zien dat dat op een leuke en laagdrempelige manier kan.

How to train - Circuitjes - 13 maart

De boulders zijn bij de cube gebouwd per circuit. 1 kleur met daarin boulders die ongeveer even moeilijk zijn. Deze boulders, maar juist ook deze circuitjes kun je gebruiken voor de diverse trainingsdoeleinden. Goed opwarmen door even alle rode te doen? Begin niet gelijk die 2 nieuwe gele te projecten maar klim  eens alle blauwe boulders in één training? Met dit soort zaken gaan we aan de slag. Afwisselend, uitdagend en je wordt eens op een andere manier moe dan normaal. 

How to train - Kracht training - 20 maart

Irene laat je kennismaken met de Fit Climbing trainingsmethode. Fit climbing combineert functionele krachttraining samen met trainingen in de klimwand. Voor klimmers die minimaal 6C beheersen en die minimaal 2x per week willen trainen.

How to train - Trainingswand - 27 maart

We hebben een 5 meter brede trainingswand en deze zit (meestal) tjokvol met grepen. Hierop kun je zelf boulders verzinnen, lekker opwarmen, boulders nabootsen, of rondjes draaien tot je er dood bij neervalt. Wiep laat je tijdens deze masterclass de mogelijkheden ervaren.

How to train - Campusbord - 10 april

Chief Herman deed al in 1999 zijn in heel Enschede beroemde uitspraak "van trainen op een campusbord krijg je heel erg sterke vingers én een blessure. Als je geluk hebt alleen het eerste, en als je pech hebt alleen het tweede".

Nick geeft je een introductie voor het trainen op het campusbord. Wat moet je wel doen en welke zaken moet je juist vermijden. Voor klimmers met minimaal niveau 6b en die minimaal 2x per week willen trainen. Als je dit niveau niet hebt dan is het trainen van je vingers weinig zinvol.

How to train - High Intensity Interval Training - 24 april

Melkflessen, dikke onderarmen, vingers die vanzelf open gaan, kortom verzuring in de onderarmen. Iedereen heeft het wel eens. Hoe kom je eraan, hoe voorkom en hoe kom je er vanaf?  Door klimmen met hoge intensiteit af te wisselen met actieve rust bevorder je de bloedsdoorloop in je hele lichaam en speciaal je onderarmen. Betere bloedsdoorloop = meer bloed = meer zuurstof = meer kracht = meer beter! Simpel toch? 

Wiep geeft je de uitgebreide uitleg én laat je ervaren hoe het voelt. Pittige training maar af te stemmen op ieders niveau.

How to Fall week 6 april t/m 10 april

Vallen is een essentieel onderdeel van boulderen. Goed en veilig vallen is niet moeilijk en is iets wat iedereen zou moeten beheersen. Daarom geven we deze hele week valtraining. Verplichte kost voor iedereen!

Partner Acrobatics 24 april

Karina en Arnas helpen ons met een leuke intro van partner acrobatics. Leuk vliegtuigje spelen! Voor iedereen, een partner is niet nodig.

Dynamics 5, 12 en 19 juni

Een serie van 3 masterclasses waarin we je meenemen op een reis langs de dynamische vormen van het boulderen. Minimum niveau 5C.

 

© 2020 Cube Bouldergym     realisatie: Roelofs Coaching