Corona maatregelen

Reserveren - Handen wassen - Afstand houden

Reserveren Om te boulderen moet je altijd eerst een reservering maken op basis van een geldig entreebewijs. 
Handen wassen Bij binnenkomst en bij vertrek is handenwassen verplicht. Natuurlijk blijf je met je handen uit je gezicht en blijf je thuis als je ziek bent.
Mondneusmasker Het dragen van een mondneusmasker is verplicht tenzij je actief aan het boulderen bent of oefeningen aan het uitvoeren bent.
Afstand houden Bij het boulderen hielden we al afstand, nu moeten we ook afstand houden tijdens het wachten.

 

Naar de reserveringssiteMeer info over reserveren | Alle corona maatregelen

Cursussen en trainingen

We hebben een uitgebreid aanbod aan trainingen om je op weg te helpen, je beter te leren boulderen en om je fit en blessurevrij te houden.

2019 Poster CUBETrainingen 20190109 page 001 L

Introductielessen

Gratis introductieles voor nieuwkomers:

Als je voor het eerst komt boulderen dan kun je gewoon langskomen tijdens de openingstijden, Een introductieles is niet nodig, we helpen je graag op weg maar eigenlijk wijst het zich vanzelf.
Heb je toch behoefte aan wat hulp bij je eerste keer boulderen? Geen probleem. elke vrijdag om 19:30 verzorgen we een gratis introductieles.

 > Meer over de introductieles

Cursus Intro Basiscs

Bij deze 4 weekse cursus leg je de perfecte basis om zelfstandig te boulderen. Naast de spelregels en de veiligheidsregels krijg je een flinke hoeveelheid technieken te zien. In 4 weken kunnen we geen wereldtopper van je maken maar na de cursus ben je er klaar voor om zelfstandig aan de slag te gaan en weet je genoeg om de boulders aan te vallen en de (bewegings) puzzels op te lossen. De cursus is op maandagavond 19.30 - 21.00 uur.

> Meer over Intro Basics

Gratis Walk-ins

Fysio Walk In

Elke laatste woensdag van de maand  hebben we een fysio spreekuur van 19:00 tot 20:00 met Bas van der Meij van TopvormTwente, waar je terecht kunt voor vragen, behandeling van blessures, sportmedisch onderzoek én trainingsadvies. Gratis en zonder afspraak. Dus heb je last van pijntjes? Loop er niet mee verder en kom langs, ongetwijfeld heeft Bas je zo weer topfit.
Inschrijven bij de bar, daar kunnen je ze ook vertellen of het inloopspreekuur verplaatst is. Dat gebeurt incidenteel, b.v. bij feestdagen.

Strength Walk in

Boulderen is hardstikke leuk en het liefst hangen we de hele dag in de boulderwand. Toch is dat niet genoeg, de belasting bij boulderen is namelijk te eenzijdig. Het is verstandig om bij te trainen om blessures te voorkomen en om echt beter te worden. Samen met Oostblok bieden we je een gratis Strength Walk in aan gebaseerd op de Fit Climbing methode. Je leert oefeningen om je lichaam in balans te houden en om de veel voorkomende klimblessures te voorkomen. Veelal zijn dit oefeningen zonder dat er gewichten aan te pas komen. dus met met je eigen lichaam of een tera band.

De strength walk ins zijn komen te vervallen.  Check ook onze strength progression workouts.


Masterclasses

 

In onze masterclasses pakken we één onderwerp en gaan daarmee aan de slag onder leiding van een expert op dat gebied. De masterclasses zijn voor elk niveau. De trainer is de master, maar als je goed oplet en meedoet wordt je zelf ook misschien een master. 

Uitzonderingen daargelaten zijn de masterclasses gratis voor onze leden en €5,- als je geen abonnement hebt.  De masterclasses zijn altijd op vrijdagavond vanaf 19:30.

> Een overzicht van de geplande masterclasses

 

Trainingen voor volwassenen


Weekly Boulder Training:  Mobility

Soms mis je net dat beetje lenigheid om je voet ergens op te zetten of je lichaam in positie te brengen. Deze training helpt je je mobiliteit te verbeteren.
De trainingen zijn elke donderdagavond.

> Meer over Mobility

Weekly Boulder Training:  Strength progression

Hierbij gaan wij aan de slag met The Big 5 of Climbing! De beasisbewegingen van het klimmen! De push, pull, hip drive, squat en walk.

Dit zijn precies de bewegingen die je bij het klimmen ook uitvoert. Door de beweging te isoleren en apart te trainen wordt je ook in de klimwand sterker De kracht en bewegingen trainen van het afblokken, uitduwen, optrekken, actief in de wand hangen, overhang klimmen, dyno’s, been power, run/jump bewegingen en stabiliteit creëren.

De trainingen zijn elke woensdagavond.

> Meer over strength progression workouts.


Weekly Boulder Training:  Technics

Deze training is voor de beginnende boulderaar die in een gezellige groep samen wil trainen Er komt veel techniek aan bod: heelhoeks, toehoeks, vlaggen indraaien, ...maar we klimmen ook vooral veel . Verfijn je klimtechniek en kom net dat stapje verder om dat ene project een keer wel uit te klimmen. De trainingen zijn elke dinsdagavond 20.30 - 22.00 uur.

> Meer over Technics

 

Weekly Boulder Training: Power & Endurance

Word sterker en krijg een beter uithoudingsvermogen. Kracht-, maximaal- en weerstandstraining, allemaal onderdelen die bij deze training aan bod komen om fitter en sterker te worden. Ofwel écht trainen onder begeleiding van een trainer. De trainingen zijn elke donderdag avond 20.30 - 22.00 uur.

> Meer over Power & Endurance

 

© 2020 Cube Bouldergym     realisatie: Roelofs Coaching